OT: ČEZ, porucha elektroměru, dofakturace

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Úterý Únor 5 00:12:21 CET 2008

Klasika,gestapo a postup v rozporu s zakonem.  Dopocitavat mohou pouze za obdobi od posledniho odectu, koneckoncu pri poslednim odectu stav elektromeru kontroloval jejich odborne proskoleny pracovnik a ocividne neshledal zadnou zavadu :-)
Tak, ze CEZ postupoval v rozporu s pravem, pokud jde o metodyku vypoctu dopoctu tak postupoval obecne spravne, je na odberateli, aby vypoctenou castku rozporoval a jako duvod uvedl treba prave nizsi pocet obyvatel v rozhodnem a referencnim obdobi.

>Omlouvám se za částečný OT, ale ČEZ se tu nedávno probíral i jeho praktiky. Teď se na mě obrátila známá s malým problémem.

Koncem roku jí odečítali stav elektroměru a údajně nějak zjistili, že je zablokovaný (mechanický s kolečkem). Za týden jí namontovali nový digitální. Nyní jí přišlo "řádné" vyúčtování s tím,  že bylo zjištěno, že elektroměr byl "zaseklý, neregistroval spotřebu" a proto jí doměřují  dopočítaný rozdílů za DVĚ účetní období zpět, celkem asi 5.000 Kč.
Přitom elektroměr trvala bloknutý nebyl a odběr loni odpovídal cca 1.500 kWh, což mi na domácnost přijde přiměřené. Elektřinou netopí ani neohřívají vodu. Za loňské období jí doúčtovali +670 kWh, za předloňské +1.340 kWh.

ČEZ se odkazuje  na §16 vyhlášky 51/2006 Sb, dle které při "prokazatelné poruše na odběrném nebo měřícím zařízení, při které nejde stanovit spotřeba" se určí tato výpočtem ve srovnatelném období, v němž byla řádně měřena. Shodou okolností nastaly u známé v rodině před 2 roky změny a tak původně jich bylo v bytě 4, poté 1,5 (dcera studuje mimo město, dome je občas).

Já radím navýšení neplatit s tím, že spotřeba stanovit jde a kdyby byl elektroměr totálně zaseklý po celé období (což nebyl), měli to zjistit odborně už před rokem, ostatně je to jejich měřidlo. Nicméně, nemá někdo s něčím podobným bližší zkušenost?

Díky za náměty

Martin M.