Uprava baterky - menic pre LED z 1x AA accu

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pondělí Únor 4 23:45:47 CET 2008

Potvrzuji, s Li-ionkou je to optimální.

Na článek 2,2 Ah jsem sekundovým lepidlem nalepil Luxeon s optikou. Článek funguje zároveň jako chladič. Svítí to tak, že se s tím dá i fotit (se zoomem). Přitom je to maličká věc.

PH
  From: Vláďa Anděl
  Nějak mi nedochází, proč se lidi snaží napájet bílou ledku z 1,5V článku.
  Mám baterku kde je k Li-on článek (který má odslouženo 9 let ve
  videokameře - druhý se přerušil, tenhle přežil) smršťovačkou přidělaná 150
  mA ledka, vypínač a proud reguluje 1 tranzistor a 1 odpor. Při poklesu do
  3,6V (do odebrání cca 60% kapacity) je proud zhruba konstantní, pak je
  tranzistor v saturaci a jas se postupně zmenšuje. Svítí to dobře, dlouho a
  je to malé do kapsy (článek 750 mAh). Kdo to viděl, tuhle lidovou tvořivost
  obdivoval :-))