Akustické dělo - was: Re: HDO - was: Re: Odlehčení sítě, potíže?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Únor 4 13:44:44 CET 2008

> Není to dělo s postupnou vlnou (ale taky může být), jen obdoba SSB modulace
> k dosažení nízkých kmitočtů.
>
> Hrubý princip:
>
> 2 zdroje ultrazvuku, jeden laditelný. LAděním poblíž kmitočtu prvního
> dosáhnete infrazvukových vibrací materiálu na který jste zaměřil oba
> výškáče. Laděním dosáhnete rezonance materiálu. Materiál však bude reagovat
> různě (pohlcivost, odrazivost) i na základní kmitočet prvního oscilátoru,
> tedy pro maximální účinek bude nutno ladit oba a sweepnout s nimi v rozsahu
> kdy piezzo dává ještě slušný tlak. Při tom měřit (laserem?) chvění
> [...]
Zdravím,
  mně by bohatě stačilo to použít na konstrukci Hi-Fi reproduktorové soustavy
velikosti maličké bedýnky k PC :-). Na to by tento princip měl také stačit,
ne ? Nadto mít úzce směrový basový signál taky není od věci, žena mi neustále
nadává, že dusám po celém bytě, takto bych si dusal jen do uší :-).
  S pozdravem Pavel Troller