Monopolisti a bojkot (Re: [OT] o myších linuxu (bylo Reference na www.alza.cz))

Josef Štengl ok1ced@nagano.cz
Pondělí Únor 4 09:30:01 CET 2008

On Sun, Feb 03, 2008 at 07:06:53PM +0100, Jan Waclawek wrote:
> [...]
Tak toto mě dostalo. Můžeš mi, prosím, vysvětlit, jak produkt který
nebudu používat a který se prodává s produktem který chci používat ale
nemohu ho koupit samostatně je neskutečně laciný? Podle mého názoru je
neskutečně drahý, protože sponzoruji produkt který mě nevyhovuje naúkor
produktu který požaduji.
V tomto případě mám dvě možnosti. Koupit, nebo nic nemít. Tohle není
volný trh, to je tyranie (nenapadlo mě vhodnější slovo). Drž hubu a
krok nebo ... to je jedno, hlavně neotravuj.

> Ja nevravim, ze je to dobre. Len to, ze s tym aj tak nic nespravite ak budete vseobecne nadavat a plut na M$. Len co sa Vam bude zbytocne dvihat tlak... ;-)

Některí lidé se o to snaží aktivně, některí, bohužel, jen pasivně (moje
maličkost). Já už radeji zmlknu, zařekl jsem se že už nenapíši nic
netechnického do tého konfery, ale tato diskuze mě fascinuje.

Zkuste se prosím ZAMYSLET na tím co píšete a to nejen z Vašeho pohledu.

> A preco nie.

Zkus si to jinak. Co kdybys sis chtěl koupit NB a musel by sis je kopit
S Mac OS? NetBSD?

> Viete ako vlastne vznikol cely "syndrom Microsoft"? Ako sa dostali do popredia? Ze to bola mimoriadne dobre napisana zmluva s IBM, na zaklade ktoreho IBM za KAZDE vyrobene PC zaplatilo M$ licenciu za DOS, bez ohladu na to ci tam bol alebo nebol nainstalovany? A ak sa nemylim, platia to dodnes (a neviem ci kauza Lenovo nahodou nebola finta ako s tymto vypiect).
>
> Je to inak mimoriadne poucne citanie, a je aj celkom zaujimave. Tak isto, ako akekolvek citanie o Billovi Gatesovi III. Nech si uz o nom a M$ myslite cokolvek.

Ano, vemi poučné. A docela děsivé čtení, to proto že je o lidské
hlouposti a naivitě. Ta prosím poučit se.

Josef Štengl