katedrala - trziste (CS - OS)

Kosta (mk) info@mcu.cz
Pondělí Únor 4 08:49:41 CET 2008

> Dovoluji si doporucit k precteni nasledujici knizecku, jak vsem co se
> snazi
> nejakou svoji praci uvolnit jako opensource, tak hlavne tem, kteri moc
> nerozumi tomu, "co na tom opensource ti uchylni linuxaci vidi".
>
> anglicky original: http://i.iinfo.cz/r2/k/Cathedral_and_the_bazaar.pdf
> cesky preklad: http://i.iinfo.cz/r2/k/Katedrala_a_trziste.pdf
>
> Zejmena by mne zajimaly postrehy panu P.Z., J.W. a M.K., ale samozrejme
> nikoho
> do cetby nenutim, je to jen me zbozne prani.

Sce jsem to uz cet, ale s chuti jsem ri to precetl znova :)
Jake postrehy k tomu muze doplmit ma chora mysl?
1) predevsim OS neni samospaditelny
2) primarne uspesnost projektu IMHO zalezi na osobe predkladatele projektu -
i dobre napady zanikaji, pokud jsou spatne prezentovany
3) samozrejmne zalezi na obsahu projetu - genialni, ale nesroumzitelna
myslenka oslovi minimum lidu pospoliteho
4) osoba predkladatele je velmi dulezita - musi problem chapat, resit ale i
kooptovat reseni druhych a to je velky kamen urazu, vzdyt temer kazdy chceme
byt za genia :)

A dal se mi nechce .....

Suma sumarum, nejsem vhodny pro OS, na to mam asi malo pokory a velke ego
(no, ono se ted scvrklo)

S pozdravem
Kosta (MK)