Re: Monopolisti a bojkot (Re: [OT] o myších linuxu (bylo Reference na www.alza.cz))

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Únor 4 00:05:49 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 3.2.2008 od Jakub Ladman:

> ale tohle mne uz privadi k samotne hranici na*ranosti.

Ale Jakube, prosimte, jen se nanasirej... snad muzeme mit kazdy svuj
nazor, ne? :-)

> V tomto pripade nemuze stat prosazovat zavislost na nejakem
> konkretnim komercnim produktu jednoho konkretniho producenta, nemuze
> nemuze nemuze nemuze, neni to ani moralni ani ekonomicke. A zalezi
> jen na kvalite usudku lidi co o tom rozhoduji.

Kdyz stat muze naridit vypalne z prodeju produktu IT pro soudruhy z
OSA, proc by nemohl prosazovat zavislost na nejakem komercnim
produktu, ktery pouziva vetsina?

> Nehlede k problemum s pravopisem meho predrecnika by stat mnel
> skutecne dbat na blaho svych obcanu, potazmo zde podnikajicich firem
> a ne na blaho jedne konkretni firmy za velkou louzi.

Za vsim moznym je vzdy nejaka konkretni firma. At je to EKO-KOM, at je
to OSA, at je to Kapsch nebo kterakoliv podobna.

> Ja osobne nesouhlasim ze k formatu jsou potreba zdrojove kody, ale
> je potreba aby byla kvalitne a uplne dokumentovana struktura dat,
> tak aby kazdy kdo chce se statem komunikovat si mohl vybrat OS i
> programy kterymi tak bude cinit. A papirova alternativa, nebo ve
> skole logaritmicke pravitko, ve zkutecnosti v dnesni dobe nejsou
> alternativami.

Ja bych to hlavne nevidel zase tak strasne s tou podporou pouze
Microsoft produktu v pripade statu. Vzdyt urady maji podatelny a
rozhodne nepodporuji jen formaty Microsoftu. Treba:

http://www.uoou.cz/index.php?l=cz&m=bottom&mid=01:02:02&u1=&u2=&t=

> Jedinou alternativou jsou svobodne formaty, klidne v soucinnosti (i)
> s proprietarnim softwarem.

> Mne to prijde tak logicke, ze nechapu jak to vubec nekdo s IQ vyssim
> nez 120, coz odhaduji jsme tu vsichni, muze nechapat.

No ono jsme se hlavne zacali bavit o skole.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz