Monopolisti a bojkot (Re: [OT] o my ích linuxu (bylo Reference na www.alza.cz))

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Neděle Únor 3 23:02:14 CET 2008

----- Original Message ---------------
>Aha. Omlouvam se za hrubku.

Mne sa nemusite, mne je to jedno, len som si z toho urobil zart. Je to Vasa prezentacia (bola tam este jedna v tom maile - preklep sa stane, ja to chapem a stava sa samozrejme aj mne).

>Co se tyce obsahu, spatne jste me pochopil, je mluvil o licencni
>politice ne o tom, co je skutecne v kodu. To jsou dve rozdilne veci.

Mno tak nic take som tam neprecital, to ste si len Vy odvodili, ze bezpecnost suvisi s licencnymi podmienkami, a podla mna to je hlupost. V GPL licencii nevidim nikde nejake zaruky na nevypnutie.

Naopak, pisali ste, ze Linux je ako OpenSource bezpecnejsi pre vladne nasadenie. A s tymto tvrdenim nesuhlasim.

> [...]
>a poukazali na ni. Uz jen proto, ze by to byl velmi uspesny zpusob,
>jak se prosadit mezi vyvojari OS. Uvedomte si napriklad, ze Linux se
>casto pouziva pri vyzkumu na vysokych skolach, kde se do jadra
>experimentalne implementuji nove algortimy. Lide kteri toto delaji
>museji jadru rozumet a je vysoce pravdepodobne, ze by si toho nekdo z
>nich vsiml. A urcite se najde procento lidi, kteri by si to nenechali
>pro sebe a zverejnili by to. Ne proto aby zachranili svet, ale proto,
>ze ze zverejneni by meli mnohem vetsi prospech nez s utajeni.

A to akoze bezpecnost - ci uz vladnu alebo akukolvek inu - chcete stavat na slovach "pravdepodobne" a "urcite se najde procento lidi"?

Ja samozrejme to co ste pisali viem, a tiez viem, ze to je z hladiska bezpecnosti irelevantne a az nebezpecne naivne.

wek