OT: dobry ucitel, was: spusta roznych hluposti

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Neděle Únor 3 22:04:38 CET 2008


----- Original Message ---------------
>> No a co se týká va¹í otázky o zrychlení :-) prostì to je pøesný
>> pøíklad na¹eho ¹kolství - nabiflujte se text a HLAVNÌ nad tím
>> nepøemý¹lejte... kdo vám toti¾ na va¹e otázky bude odpovídat??
>
>Ono to ani neni o tom nepremyslejte,ale spise o tom, jaky by ten
>ucitel musel byt genius, aby na to vse dovedl odpovedet. Spatne by
>bylo, kdyby dotycna byla za svou ptazku potrestana. Skuste mi napsat,
>jak si predstavujete, ze by se situace vyresila v dobrem a
>bezproblemovem skolstvi. Me by to zajimalo....
>

V dobrom a bezproblemovom skolstve ucia roboti robotov.

Snad vsetci sme chodili do skoly a stretli sme podobne gaussovske rozlozenie ucitelov a ziakov. Takze nam vznikaju rozne kombinacie: blbec ucitel x priemerny ziak; blbec ziak x vynikajuci ucitel, priemerny ucitel x vynikajuci ziak (ale s pubertiackym spravanim :-) ) atd. Ta gaussovka sa da s urcitym usilim troska ponatahovat, trebars vyselektovat na niektore skoly urcity druh ziakov, alebo vylepsit vseobecne profil ucitelov prisnejsim vyberom na ucitelske skoly; ale su to len drobne zmeny a v hrubych rysoch to kopiruje gaussovku bezneho obyvatelstva.

Ja som mal napriklad na strednej uplne genialnu ucitelku matematiky - ked som sa este ako prvak pokusil machrovat, jednoducho ma vytiahla pred triedu a nechala ma oducit (presnejsie, odkoktat) zvysok hodiny. Neskor tym, co mali privela pary a beznu latku zvladali bez problemov, davala ulohy z prijimaciek na sovietske univerzity; inokedy im dovolila robit cez hodinu cokolvek len aby sme boli ticho (niektori spoluziaci napr. pravidelne hravali cez hodiny sachy pod lavicou, na matematike ich mohli hrat verejne). Dokazala beznu suchu stredoskolsku matematiku podat tak, ze este aj dievcata sa na tie hodiny tesili, rozumeli, o com so hovori, a zapajali sa.

Samozrejme, ako vravim, gaussovka ma dva konce a vrchol...


wek




Další informace o konferenci Hw-list