Re: Monopolisti a bojkot (Re: [OT] o myších linuxu (bylo Reference na www.alza.cz))

Galloth lordgalloth@gmail.com
Neděle Únor 3 19:05:15 CET 2008

3.2.08, Ales Prochaska <prochaska@alsoft.cz>:

> Nemůže. Přesněji řečeno může, ale je to pro vývojáře strašný opruz. Už
> zdánlivě bezpracné zajištění toho aby běhal pod novými verzemi systému
> "zpětně kompatibilních" Windows NT, 2000, XP, Vista pos. dá dost práce.

Ja bych rekl ze muze a ze to i jde a takovy opruz to zase neni, je to
sice o neco vice prace, ale ne zase o tolik. Je proste jen potreba
aplikovat spravny pristup, vedet, ktere veci jsou OS zavisle a ty mit
zapouzdrene do specialnich metod. Kdyz se zmeni OS zmeni se metody a
jede to pod novym OS.
Ano, psat metody je spousta prace, ale pro obycejneho programatora je
to prace vetsinou zbytecna, protoze v 90% pripadu existuji knihovny,
ktere to resi za autora a o udrzbu knihoven se pak stara nekdo jiny. A
programator aplikace si pak specialni zapouzdrovaci metodu pise jen u
veci na ktere jsou tak specificke, ze me ted zadna nenapada.
Honza