Re: Monopolisti a bojkot (Re: [OT] o myších linuxu (bylo Reference na www.alza.cz))

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Neděle Únor 3 16:05:52 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 3.2.2008 od Pavel Troller:

> Tak například vezměme ČVUT. Ačkoliv jde o akademickou půdu,

Cim se akademicka puda lisi od jakekoliv jine pudy? Co to vubec je
akademicka puda?

> jsou tu zřejmě vazby na firmu Microsoft,

Zaplatpambu, ze tam jsou vazby na Microsoft. Maji z toho i spousty
vyhod. Treba maji take kompletni zdrojakyk od Windows, co ja vim.

> neboť veškerá oficiální korespondence se děje v jeho formátech.

A v jakych formatech by se mela oficialni korespondence na akademicke
pude dit?

> Tyto jsou navíc vybaveny speciálními makry, takže opravdu nejdou
> otevřít ani v OpenOffice, ani v Koffice, skutečně jen v pravých a
> nefalšovaných MS Office. Zde tedy jednoznačně dochází k aktu
> vynucování použití těchto produktů, neboť bez nich se prostě
> nemůžete účastnit výměny informací.

To je snad rozhodnuti CVUT. Holt se musis prizpusobit. Co je na tom
divneho? Musis se prizpusobit i v jinych oblastech sveho chovani,
nevidim duvod, proc by to melo byt v tomto jinak.

> Ovšem ani to mne nepřesvědčilo. Už řadu let je situace taková, že
> spíše ČVUT potřebuje mne než já ČVUT :-), takže prostě pokud opravdu
> je třeba něco takového vytisknout či vyplnit, tak prostě za někým
> zajdu, kdo tyhle nástroje má, nechám si to od něj vytisknout a pak
> to vyplním tužkou :-). Co chtěli, mají. Máte pravdu, nikdo mne
> vlastně k ničemu nenutí, dá se to přeci vždycky udělat jinak :-).

Tak kde je tedy problem?

> Inu, ono je to tak: Pes zahnaný do kouta hodně štěká. Vžijte se do
> duše člověka, který proto, že se svobodně rozhodl jít svojí cestou,
> denně slyší výroky jako: "Hele, on asi nemá ani na windows", nebo
> "Nojo, linuxák, to je určitě blázen, nejspíš to bude úchyl i jinak",

Coze? To si jako delas legraci? A jak to jako kdo pozna? Mas snad na
cele vytetovaneho tucnaka a na zadnici napsano, ze pouzivas linux?

Ja si chodim po svete kazdy den a vubec nikdo netusi, jestli pouzivam
Windows nebo cokoliv jineho. Nikdo se me na to nepta.

No leda jestli nechodis ode dveri ke dverim a nehlasis: "Ja jsem
linuxak, nesnasim Microsoft." - to pak bych chapal, ze bys kazdy den
ty vyroky slysel... :-)))))) Ale jinak? To mi nevykladej...

> eventuelně prostě stačí, když přijde do obchodu a zeptá se s
> nevinnou tváří: "A tenhle /scanner/printer/myš má podporu v Linuxu
> ?", a prodavač ho málem za to nechá deportovat do Gulagu.

Ale to je prece dalsi hovadina. Kdyz se kouknu do jakekoliv nabidky
pocitacu, je tam pulka pocitacu bez operacniho systemu nebo s
predinstalovanym linuxem. Na kazdem datasheetu se uvadi, jestli to
nebo to funguje s Windows a s Linuxem a s MaxOS apod. Navic mnozi z
tech prodavacu maji i linux doma nainstalovany.

> Každá menšina si prostě hájí svoje zájmy a někdy i tak, že je to
> slyšet.

Dneska v podstate vsude z poza rohu vykukuji tucnaci a linuxove
distribuce, v kazdem casopise je jich spousta, cpe se to vsude, je to
v kazdem routeru, v kazde navigaci. Jakapak mensina?

Me to pripada, ze linuxovi nadsenci na jednu stranu vykrikuji, jak
jich je hodne, jak nepotrebuji Windows, ale na druhou stranu se citi
jako mensina, jak jsou utlacovani, jaci jsou to chudaci.

Vsak at si haji sve zajmy, ale proc porad tak nenavistne vuci okoli?
Copak uzivatel Windowsu se snad svobodne nerozhodl, ze bude pouzivat
Windows? Svoboda snad jen pro Linux?

Me (a podle meho nazoru i vetsine uzivatelu Windows) je srdecne jedno,
kdo pouziva linux, at si ho pouziva. Zato tech provokaci ze strany
linuxovych uzivatelu, to snad neni dne ani hodiny. To je porad
dokolecka - ja jsem linuxak, ja jsem neco vic, ja nemam rad Microsoft
(nejaky detinsky pozmeneny nazev, samozrejme), jsem sobestacny, me
linux staci, sakra, ti hajzlove windowsaci, ti nas utlacuji, my
chudaci linuxaci, jsme mensina... Uff.

Ja mam treba jednoho kamarada a ten take nema zadne Windows. Pouziva
hlavne NeXT STEP a MacOS. Pracuje si, pracuje, nema cas na nejake
vykriky o Microsoftu nebo Windows. Je happy, dela si na svem a nema
asi zadne duvody nadavat na okoli. Pritom je to take mensina a to
jeste mensi nez linuxova. Proc mam ten pocit, ze jenom linuxaci
nadavaji na vsechno jine nez je linux?

> Ale neřekl bych, že to je vyloženě věci win x lin. Ještě pořád jsme
> na tom dobře: nemlátíme se na stadiónech jako sportovní fanoušci
> :-), nezapalujeme si na ulicích auta jako různé národnostní menšiny
> různě po světě, nevedeme svatou válku a necvičíme si piloty, abychom
> to naprali do ústředí Microsoftu :-).

To je pravda. Ale treba i to jednou prijde :-))) Zatim jenom hackeri
delaji binec a snazi se vsemozne uskodit...

> A mimochodem, podívejte se třeba na root.cz, což je "linuxácký"
> server, kolik sprostoty a vulgarizmů se tam najde v diskuzích od
> uživatelů windows :-).

Hmm, to je hezke. A kde konkretne? Ted jsem tam vlezl, naklikal par
diskuzi a nikde nic. Leda nejaka arogance od nejakeho machra pro BFU.
Ukaz prosim nejaky konkretni odkaz. Rad se podivam, protoze toho
opravdu moc nevidam...

> A ještě jednu věc bych navrhl k Vašemu ctěnému uvážení: Neházejte
> prosím "do jednoho pytle" agresivní jedince a linuxáky. Mohlo by se
> to někoho dotknout. Ano, jsou mezi námi takoví, ale jsou i jiní. A
> naopak agresivní jsou i ostatní, viz ten root.cz.

Ale vzdyt ona je nehazi do jednoho pytle. Jen to proste vidi kolem
sebe :-)))

> Nu právě v tom, že někteří Vám toto právo odpírají, respektive s tím
> budete mít v životě problémy, a to považuji za špatné.

Ja bych to rekl jinak. Nikdo nikomu nic neodpira, jen proste
nezajistuje, aby to tam take fungovalo. Proc by to take delal?

Prece kdyz si nekdo svobodne vybere, ze si do pocitace nainstaluje
linux, musi pocitat s tim, ze bude zrejme nekompatibilni s vetsinou,
ktera pouziva windows. Tak jako kdyz si nekdo postavi traktor, ktery
bude nekompatibilni se silnici, no tak holt bude muset jezdit jen po
poli a nemuze na tu silnici... Ze by mel stat upravit silnice a zakony
i pro tech par nadsencu, kteri si chteji postavit "svobodny" traktor?

Navic stat umoznuje komunikovat i na papire, to je dalsi alternativni
cesta, linux - vytisknout - podepsat - odnest. Neni zadny problem.
Koneckoncu i CVUT ti to umoznuje, sam to pises.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz