Drogerie a lékárny [Was: Papir na rysovaci prkno]

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Únor 1 16:50:12 CET 2008

Zdravím,

> A, panove badali v oblasti evropského stredoveku, nase skupinka vyuzívala
> poznatku moderni vedy, nakupovali jsme
> surik, praskovy hlinik, v lekarnach hypermangan, glycerin, atd.
> Pravda i rozsah nasich chemickych projektu byl ponekud vetsi, na me zakladni
> alma mater dodnes vzpomínají na nas projekt kourove clony, ktery, krome
> totaliho nedostatku odbarvovace duha v celem okrese zpusobyl nekolikahodiovy
> vypadek vyuky v cele skole :-)

My jsme badali v sirokem rozsahu, nejen v oblasti techto klasickych produktu
vyvinutych snad jiz ve staroveku v Cine, ale suriko-hlinikove kompozice jsme
tez testovali, ve vsech lekarnickach siroko daleko chybela jodova tinktura,
hypermangan byl taktez znamou surovinou, a coz teprve Travex :-).
  Mimochodem, jednou se mi stalo, ze jsem zrovna nemel dost zadneho
poradneho okyslicovadla, nasypal jsem tam i nejaky ten hypermangan a porad to
bylo line a cadive, tak mne napadlo tam nadrtit jeste kousek "tuheho
peroxidu", dodnes nevim, co to chemicky vlastne byvalo. Jiste je, ze s tim
hypermanganem mi to zacalo reagovat za sucha na stole v misce, najednou jsem
videl, jak se miska plni takovym tezkym dymem a nez jsem stacil cokoliv
podniknout, uz z toho slehal pulmetrovy plamen :-). Tenkrat to odnesl muj tata,
nebot to sel uplacavat holou rukou :-(. Ono to po chvili vyhorelo a byl klid,
ale jemu ruka jeste dlouho pak klid nedala...
  S pozdravem Pavel Troller