OT na patek: kulove blesky [Was: porad Detektor - CT]

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pátek Únor 1 12:08:20 CET 2008

Mě na průmce dával profesor speciální a záludné domácí úkoly, nezlobil jsem,
prostě jenom tak. Jednou jsem měl podle zadání hodnot nějakého průměrného
blesku spočítat i velikost kulového blesku který z něj vznikne a dobu jeho
trvání za použití dosud probírané látky (bylo to v prváku!). Vyšel mi průměr
něco přes milimetr a doba trvání "kuličky" v milisekundách.

----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz>

Zdravim,
  mimochodem, kdyz je ten patek: Kdysi jsem se o tuhle problematiku
zajimal vice, ale uz nemam cas to vse sledovat. Uz dokazala veda najit
jednoznacne vysvetleni, popis a experimentalni dukaz jevu zvaneho
kulovy blesk ? Po pravde receno, je mi blizsi vysvetleni, ze jde o inkarnaci
bytosti bezne zijici v plazmatickem svete (jako je napr. Slunce), nez ze
jde o horiciho ptaka, ktery se "omylem" dostal do drahy bezneho blesku
:-). Exaktni vedecke vyjadreni, nejlepe potvrzene experimentalne, jsem
bohuzel zatim nikde nenasel. Za zivot jsem videl zatim 2 kulove blesky,
nastesti ne v prime interakci, ale vlastnima ocima primo v prirode. Jedno
muzu rici zcela jiste: ptaci to nebyli :-).
  S pozdravem Pavel Troller