Impedance vedeni

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Středa Prosinec 31 11:45:34 CET 2008

Vedení je tvořeno dvěma stejnými mezikružími, vzdálenými 0,15 mm, jak je
nakresleno v řezu na dolním obrázku. Dejme tomu, že zem je spodní deska a
+20 kV horní. Mezi deskami je igelit.
http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20081230/afb9e2f4/attachment.png

Původně jsem si myslel, že Balu za 5 minut odepíše, že je to jednoduché a
impedance toho se počítá ... a po zadání do jeho oblíbeného softu vyšlo ...
ale asi jsem to napsal nesrozumitelně:-)

původní text:
----
1. Mějme vedení, tvořené dvojicí mezikruží, přičemž jeden konec vedení je
rozložen po celém vnějším obvodu a druhý po tom vnitřním.

Např. r1=10 mm, r2=100 mm, vzdálenost 0,15 mm, 1 dm^2 dielektrika má 1,4 nF

Vzhledem k nesymetrii předpokládám, že impedance na obou koncích se budou
poněkud lišit.

- Jak stanovit tyto impedance?

2. Na vnější konec je připojen ideální zdroj napětí.

- Jak bude vypadat přechodový děj po zkratu na vnitřním konci?
- Jak se průběh změní, nebude-li zdroj zcela ideální (např. U=20 kV, Ri=1
mOhm, Li=2 nH) a zkrat bude mít dejme tomu 1 nH a 1 mOhm?
- Co když bude vnitřní konec zkratován předem a připojení zdroje proběhne až
potom?
---

PH

From: <tommypnq@centrum.cz>
Omlouvam se, ale alespon mi neni jasne, kde mate druhou elektrodu, tedy tu
zem, vuci ktere delate zkrat, Jeji poloha a tvar bude mit stejne velky vliv
na vlastnosti...