Dobijeni autobaterie

Neděle Prosinec 28 16:18:07 CET 2008

Ach jo, jsem myšlenkama jinde - u alkaliky :-) Tam když někdo řekne že
baterka má 25%, obvykle tím myslí 25% kapacity (po úplném nabití dá baterka
25% jmenovitého náboje - čili je na vyhození). Pokud vám hustoměr ukázal 25%
nabití, neříká to nic o kapacitě baterky, ale o jejím nabití. Pokud byla
baterka takhle nedobitá hodně dlouho, nejspíš bude zesulfatovaná. To znamená
síran vzniklý vybíjením rekrystalizoval do nerozpustné formy a při nabíjení
se nepovede obnovit původní hustotu elektrolytu. Takže nabít, po nabití
změřit hustotu a pokud bude nízká, zkuste nějakým malým napaječem dobíjet
třeba i několik dní malým proudem. Jo a s tím nabíjecím proudem je to tak,
že pod plynovacím napětím se dá baterka dobíjet proudem až 0,2C, nad
plynovacím napětím není dobré překročit 0,05C. V každém případě si
zkontrolujte na jaké napětí se baterka dobíjí v autě (při rozsvícených
světlech), případně co vám baterku vybíjí když týden nejezdíte). Tam může
být problém.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Poller Martin" <knm@atlas.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, December 28, 2008 2:02 PM
Subject: Re: Re:Dobijeni autobaterie

Ano parkuji v garazi, nejaky ten zdroj bych doma take nasel, dekuji za tip.
Ale stejne zkusim jeste par hodin nabijet tim laboratornim zdrojem, kdyby ji
to pridalo treba 20Ah, nezlobil bych se. Mam ted lehci financni krizi a
delal jsem vymenu rozvodu, takze se mi ted dalsi 3000 za baterku uplne
nehodi..