Mini ITX - Intel D201GLY vs. Linux

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Čtvrtek Prosinec 25 12:15:36 CET 2008

Nejdříve bych začal otázkou. Máte naistalovaný balík xserver-xorg-video-sis_? Pokud ano, tak to nefunguje?

=== toto se mi nechce mazat, tak snad kdyby to nevyšlo. ===

To znamená že jste to zkompiloval ze zdrojových souborů? Nepsal jste jestli jste to zkoušel překládat, jen že jste to hodinu hledal. Jak jsem se díval tak ta deska má SIS chipset a na stránkách intelu se dají stáhnout také zdrojové soubory z http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&Inst=Yes&ProductID=2773&DwnldID=15443&strOSs=39&OSFullName=Linux*&lang=eng

Pak se použije "svatá trojice": v adresáři kde jdou rozbaleny zdrojový kód (pravděpodobně to bude končit 2d-driver) spustíte
./configure
make
make install

Pokud jste to nikdy nepřekládal, tak nepočítejte že to půjde najednou, budou tomu chybět zdrojové knihovny, minimálně glibc a pro X server. Pokud selže make po tom co se provede configure beze chyb, tak to vám teď neporadím. Bolí to jenom na poprvé :-). Nevím jak vám poradit jak vyhledat balík který vám chybí, ubuntu nepoužívám, používám příkaz apt-file ale chvilku trvá než se sním naučíte. Možná to umí synaptic. Nebo se zeptejte někoho kdo používá ubuntu.

Mimochodem, není to driver pro linuxové jádro, ale pro X server. Nevím proč by se to mělo týkat jádra, ale já jsem spíš takový linuxový uživatel, tak to neberte jako axiom, ale změnila se zřejmě verze X serveru, to není jádro.

Ovladač by se měl vzniknout v /usr/lib/xorg/modules/drivers/sis_drv.so

Instalaci je potřeba provádět s oprávněním roota. To jest sudo make install, nebo, obecně nedoporučovaná verze, před prací napsat sudo bash (nebo co používáte za shell) a pak se nezdržovat se sudo a psaním hesla.

Jinak se můžete inspirovat
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-463077.html
nebo
http://www.nabble.com/Intel-D945GCLF-mobo-as-Thin-Client-with-Ubuntu-8.04.1-(daily,-12072008)-td18442933.html

Nezlobte se, číst to nebudu.

Není to tak složité, dělal jsem to pro amd a intel drivery, než mě zestárl X servery natolik že to už prostě jednoduše nešlo.
ced