K cemu je zeleny laser?

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Prosinec 25 10:29:10 CET 2008

Pokud ma laser dostatecny vykon k poskozeni sitnice je nejaky reflex celkem
nedulezity, oko se poskodi drive nez je reakcni cas i tech nejrychlejsich z
nas.
Janak receno do Laseru
I. tridy muzete do laseru koukat dokud vam nedojdou batery
II. oko by mel ochranit mrkaci reflex ,
III. trida se dále deli na
	a) kde je laser oku nebezpecny pokud se do svazku divate například
dalekohledem nebo jinou optikou a
	b) kde oko muze poskodit i odraz laseroveho paprsku. vykon max 0,5W
IV. vse nad 0,5W, vrcholem jsou MW vojeske lasery pro niceni letících cilu
ale i 100kW mobilni lasery pro niceni zive sily

Pokud jde o ono oslnovani pilotu, jak zde jiz zaznelo, velice silne mi to
pripomina cca 3 roky stary dil serilau Las Vegas, kde se resilo oslneni
pilota maleho Jetu prave zelenym laserem ze zeme, ale i zde museli autori
nechat letadlo zatacet, aby dosahli vhodne trajektorie okenka pilota a
člověka s ukazovatkem na zemi.
Pristavaci letadlo seda s mirne zvednutym cumakem a dostat se nekolik malo
set metru od letadla tak aby mu slo sviti do okna není zrovna jednoduche,
jak to tak odhaduji jiz na 500m je dopadající paprsek stejne velky jako okno
u beznoho dopravniho letadla a defakto nelze poznat, ze na nej nekdo sviti.