[OT] Zase satelit, bylo: Doporucte antenu na UHF TV pasmo?

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Úterý Prosinec 23 13:30:47 CET 2008

2008/12/23 Jaroslav Lukesh <lukesh@seznam.cz>:
> Parabolu a polarmount mám na půdě, nějaké konvertory jsem kdysi dostal ale
> něco už jsme ze zvědavosti kuchnuli, mám dokonce někde i modul se Sharp
> tunerem, ale to je asi tak všecko. Před 15 lety jsem si sat chtěl udělat,
> ale nějak na to nebyl čas. Vietnamci si tady rušili satelit (zavedli si
> rychlý internet) a donesli nám dvoumetrovou parabolu tak z ní bude jezírko.
> Ale netušil jsem že -6dB tak vadí.

Já to znám spíš z praktickýho hlediska, neumím si představit, kolik je
6 dB, tj. kolik čárek nebo procent mi to ubere na ukazateli v menu
přjímače. Ale vim, jak se to mění, když se hejbe s parabolou a co to
je lovit signál. Na 60 parabole byla docela piplačka vyladit to na dvě
družice - hlavně proto, že to byly Astra 19,2 a 23,5 a to byl menší
úhel než je vůbec velikost konvetoru. Optimální nastavení znamenalo
nemít v ideálním ohnisku ani jeden. Navíc ten šilhající měl vždycky
menší signál, pokud se pamatuju. Teď mám 80 parabolu a motor a zas to
nefunguje na celym rozsahu na 100%, tj. buď nastavim Intelsat na 1st.
W na maximální sílu/kvalitu signálu ale pak nefunguje Astra 19,2 a
nebo by to šlo nastavit naopak. Takže zase zlatá střední cesta.

Těch 16 konvertorů na jedný parabole mi připadá jako úlet.

Pavel Kadečka.