Jaka je produkce CO2 na kWh?

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Neděle Prosinec 21 23:45:54 CET 2008

Jak tu jiz zaznelo metan vznika ve vodních nadrzich nad elektrarnou, jde o bezny bahenni plyn, vznikajici ve stojatych vodach. Na prvni pohled to sice nevypada az tak tragicky, ale pokud zvazime, ze ctyri nevetsi vodni elektrarny sveta tj. Itaipú 1500km2, Guri/Raul Leoni 4200km2, Yaciretá 1600 a cinske Tri soutesky 1500km2 maji v souctu vodni plochu 8800km2 nemusi byt produkce metanu az tak zanedbatelna. Na druhou stranu celkovy maximalni vykon vyse uvedenych elektraren je skoro 50GW.

Kdyz je rec o metanu, existuji studie,ktere rikaji, ze roztanim ledu v arktide se muze z permafrostu uvolnit tolik metanu, ze nejaky metan z vodnich ploch bude nezajimavym psoukem.
Metan produkuji i bylozravci, uvadi se, ze 1 krava denne vyprodukuje cce 150 l metanu a pocet krav jen v EU preleze jiste 100 milionu.