Re: Jaka je produkce CO2 na kWh?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Neděle Prosinec 21 14:51:29 CET 2008

Co na to rici, v CR vyrabime prevazne z uhli. Uhli z ruznych lomu a dokonce i z ruznych casti uhelne sloje muze mi ruznou vyhrevnost, ale v ramci tech cca 8 milionu tun co se rocne vytezi je urcite neco jako prumerne hodnoty.
Abych to dale nepitval jde mi o neco jako prumerne udaje pro rocni produkci CEZu, tj. rocne z uhli vyromime x kWh na to spotrebujem y tun uhli a z kominu vypustime z tun CO2 a dalsich plynu ... Z vody vyrobime x kWh na to se vyprodukuje y tun CO2.
Z jadra vyrobime x kWh na co spotrebujeme y tun pliva a vyrobime y tun odpadniho tepla ...
Pokud by k tomu meli neco jako celkem rocne vyrobime X kwh a k zakaznikum dodame Y kWh tzn. slo by spocitat celkovou ucinnost soustavy byl by prehled dokonaly :-)

T.

--
Tomáš Tomáš napsal:

> Netusite kde se dopatrat k následujícím intormacím

> - jaka je produkce CO2 na vyrobeni 1kWh eletricke energie
--to zalezi na tom, jak tu elektrinu vyrabite
> - kolik kg uhli se spotrebuje na vyrobeni 1kWh
--ruzne uhli ma ruznou vyhrevnost a ruzne elny ruznou ucinnost
> - kolik kg jaderneho paliva se spotrebuje na vyrobeni 1kWh
--zhruba totez jako v predchozim pripade

> Na co ze to chci?  Dnes je popularni prepocitavat uspory enegrie na
> usetrene mg CO2 nebo usetrene uhli, vypada to docela efektne tak bych
> to do jedne sve aplikace take pridal, ale nechci si ta cisla uplne
> cucat z prstu nebo odvozovat z teoretickych ucinnosti.
--takze bud kvalifikovane odhadnete nejakou bulharskou konstantu, nebo --musite uvazovat jeden konkretni pripad.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz