Swapovani??? Re: Jaky vybrat harddisk 500GB2.5"-SeagateneboWDC?Mate nekdo?

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Sobota Prosinec 20 12:24:11 CET 2008

Dobry den,
problem se SWAPOvanim je tento:
System vyuziva operacni pamet pro tyto ucely:
1. Cache pro kod aplikaci (pouze ty, ktere maji kod ulozen v souborech na
disku)
2. Alokovana data aplikaci
3. File cache
Ostatni vyuziti kernelem, mapovanim periferii pro ted zanedbejme.

V pripade 32 bit windows je max velikost file cache nastavena cca na 1GB,
v pripade 64 bit je prakticky neomezena.

Operacni system tedy stoji pred dilematem, jak zachzet s pameti, jelikoz
opravdu neni prukazne, zda bude vyhodnejsi pridelit vice pameti pro
file cache a zaroven odlozit cast dat do swapu, nebo ...
Proto se snazi si co nejvice pameti uvolnit. Ono kdyby to nedelal,
tak by na starsich PC byla prace temer nemozna.
Vzpomente si na doby, kdy bylo bezne mit 128MB a system fungoval
vice mene bez problemu.

Pokud zakazete swap, operacni system jiz nestoji pred timto dilematem
a udrzuje Vam veskera data v RAM.
Porad jeste muze vyhazovat kod na ukor diskove cache (64 bit verze).

Jinak za bezne provozu mi swapovani vubec nevadilo, jelikoz jsem mel
pro swap vyhrazen disk, ale pokud doslo k zatezi systemu, myslim
tim IO zatez (obnova indexu cca 12 GB databaze),
nez CPU, tech mam dost, tak mi windows (64bit) vyhazely
data aplikaci do swapu a RAM pouzili jako disk cache (klidne 3.5 GB ze 4).
V tomto okamziku se preponout a chtit pracovat v dalsim programu trevalo
i nekolik desitek sekund.

Po doplneni na 6 GB a zakazani SWAPU system reaguje subjektivne okamzite.

Podruhe jsem zakazni swapu pouzil u HTPC, kam jsem dal ty 4 GB.
Duvod byl celkem jednoduchy, 2x2GB v dual chanel, stoji to par
korun, tak proc experimentovat, stejne tam casem pujde 64 bit system.

Problemy s nedostatkem pameti nemam, OS vzdy sam pokorne snizi velikost
file cache :)).

Jeste detail, mam server s windows XP s 600 MB ram a povolenym swapem
a opravdu nemusim restartovat (hostuje mi www stranky, cvs, bugtracker, mail
server,
....), takze mozna bude treba se podivat, co delaji ty aplikace, jestli se
chovaji
korektne.

	Slavek