Oprava displeje kalkulačky ?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Prosinec 20 06:55:35 CET 2008

Zdravím,
  mám zde starší kalkulačku SHARP s grafickým displejem. Bohužel se u ní
projevuje závada, že 2 sloupce displeje (vzhledem k jeho geometrii se však
uživateli jeví jako 4 sloupce) zřejmě nemají kontakt s buzením, neboť nefungují
(resp. jeden funguje tak "napůl", aktivace bodů se projevuje nepatrným
zešednutím místo zčernáním, a druhý nereaguje vůbec). Jsou prázdné i při plně
vytočeném kontrastu, kdy je zbytek displeje úplně černý.
  Jak to bývá, kovový rámeček displeje má své příchytky prošlé přes tišťák a
z druhé strany zahnuté. Obávám se demontáže a toho, že po zpětné montáži by
bylo nefunkčních prvků mnohem více (už se mi to kdysi jednou stalo). Promačkání
"rozumnou silou" nepřineslo žádný efekt.
  Nemáte náhodou někdo nějaký osvědčený trik (např. pod ten displej něco
stříknout či nějaký jiný způsob), jak tento problém opravit ? Byla by škoda tu
věc vyhodit a ty chybějící sloupce jsou zrovna hned na začátku displeje, kde
vždy něco je...
  S pozdravem Pavel Troller