OT: PPL

Tomáš Vymětal vymetalt@gmail.com
Pátek Prosinec 19 19:43:30 CET 2008

Tady se musím dopravců zastat. Opravdu to nejde naplánovat, stačí pár
takových "lístečkářů" a hodiny v pytli. Pár případů za všechny:

PPL zavolal, že stojí před domem a nikde nikdo. Bohužel jsem na druhé
straně města (spíš městečka) a bez auta, sám nadhodil, že jestli mám
peníze, není problém přijet. Počkal jsem na dohodnutém místě, přebral,
vyřešeno.

PPL posílali jsme balík z firmy, zákazník čekal velmi nutně zboží a
doslova otravoval v průběhu dne jak nás, tak depo. Balík nakonec
nedošel. Měli jsme velmi zajímavý hovor s depem, načež nám poslali
potvrzené kopie přepraváků. Na papíru byl hůlkovým jméno zákazníka a
nějaký podpis (dalo by se považovat za jeho). Odfaxovali jsme
zákazníkovi (s tím, že to asi přebral někdo z rodiny a nenahlásil) a
považovali za vyřízené. Jak se později ukázalo, převzetí potvrdil řidič
PPL, aby splnil ukazatele, dodání uskutečnil o dva dny později (bez
papíru) a teprve po pojebu nadřízenými.

PPL opět firemní balík, nějaké zapomenuté zboží, co nespěchalo. Odesláno
zákazníkovi, s nějakým týdenním zpožděním zaslána poštou faktura a tehdy
se ozval, že zboží nedostal. Opět po šetření se ukázalo, že převzetí
potvrdil řidič a když se po balíku nikdo týden nesháněl, zkonfiskoval jej.

PPL jezdí k nám denně zhruba mezi devátou a jedenáctou. Kolikrát nemůže
najít skladníka (který je jediný oprávněn balíky kontrolovat, zda
neutrpěly úraz), pokud jde o dobírku, musí skladník odsouhlasit
celistvost dodávky a odsouhlasit výši dobírky na pokladně, účetní dostat
kasičku z trezoru, vytvořit výdajový doklad, etc.

CS nutná zásilka zákazníkovi, na přepravním listě poznamenán telefon,
poznámka, že je skutečně nezbytné dodat následující den po odeslání a i
uvedeno, že po dohodě je možné přebrání mimo normální pracovní dobu. Jak
se ukázalo, na firmě čekali na zásilku do sedmi večerních, pak to
zabalili. Jak se ukázalo, řidič jel ve čtyři kolem a už se mu chtělo
domů, takže napsal, že nikoho nezastihl. Po vyřešení si zaplatili extra
auto do ruska.

CS odváží od nás zboží denně, obvykle jezdí mezi 12 a 14 hodinou, občas
se stane, že přijede v devět, kolikrát i v šest večer. Bez keců si
balíky naloží (pokud to zvládne), papíry vyřeší bez asistence. Kolikrát
se stane, že i po odjezdu musíme něco přidat, takže ho buď odvoláváme
(kolikrát se už vracel i 15 km) nebo ho stíhá osobák.

Tím chci říct, že u těch služeb je to dost individuální, jsou lidi,
kteří to dělat chtějí a dělají to rádi a dobře a pak jsou to lidi, kteří
se pro tu práci prostě nehodí, nechtějí ji dělat a dobře dělat nebudou.
Ale tací jsou v každém oboru. Nicméně u těch přepravek je těch zmrdů,
dle mého, nadmíru. Např. za uplynulých pět let jsme při zhruba deseti
profibalících denně měli problém pouze jednou. Balík (i když to byla
opět meganutná rychlovka) na místní poště nějak špatně zaevidovali a do
systému se dostal až o den později. Oproti těm ostatním službám jsou to
opravdu nebe a dudy. Není měsíce, kdy bych neřešil nějaký průser přepravky.

T.V.