Co se starym HDD

Radek Benedikt benedikt@login.cz
Pátek Prosinec 19 10:57:26 CET 2008

Hezký den

	Zásada číslo jedna: Na HW domršeném disku se data neopravují a
nepoužívá se ani souborový přístup. Většina systémů má snahu o opravu a to
je konec....
Disk se překopíruje sektor na sektor na jiný (či do image) a pracuje se s
ní. Live CD verze Linuxu s dd_rescue to řeší... (Je i pár komerčních obdob
jako Norton Ghost, ale ten dd_rescue je v daném případě idioten sicher, tedy
pokud člověk neprohodí zdrojový / cílový disk, ale to jde i v klikacích
SW....)
	Sahat na HW nestabilní disk s pokusem o opravu je cesta do pekla,
disk na který není spoleh, patří do REMY (Asekolu,.... či obdobné firmy) a
ne do počítače. (I když já používám vadné HDD, resp. plotny z nich jako
přesné podkládací podložky pro frézování).

Radek (benedikt@lphard.cz)