Jaky vybrat harddisk 500GB 2.5" - Seagate nebo WDC? Mate nekdo?

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pátek Prosinec 19 09:44:51 CET 2008

No ony byly už tenkrát s logickou geometrií, nepoužívaly servoplotnu a
některé BIOSy a řadiče s nima měly problémy, protože už tenkrát byly ATA (to
vymyslel Conner) a ne IDE. Navíc ty první disky měly přepínač na 8bitový
režim, aby mohly pracovat i v XT, když se daly na 16bit, pak měly v XT
poloviční kapacitu. Ty údaje na štítku byly taky jen logické a ten disk
samozřejmě snesl prakticky jakékoli CHS parametry (v tehdejším limitu CHS).
Vím, že je sem vozil taky nějaký kanaďan, ale to byly disky co měly jít do
šrotu a on je prodával jako nové, trvalo dlouho, než byl starý pán
přesvědčen o tom, aby ty zmetky neprodával.

Vzpomeňte si na problémy, co působilo přidání jakéhokoli druhého disku - tak
do roku 96 to byla tragédie - pardon, ten disk co chcete tam s tím vaším
nejede, musíme vyzkoušet jiný - než se začalo používat ATA všude protože na
to tlačil i MS.

----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol@sinus.cz>

> Je velká škoda, že Conner skončil, měl moc dobré disky ale jinak to byl
> podrazák a to je jeho trest že si neužívá výsluní, v HW oblasti se nelze

Zdravím,
  Conner ? To je zajímavé, na disky Conner pamatuji ze začátků své
Unixové éry (kolem 90. let) a vím, že s nimi byly extrémní problémy v tom,
že často lhaly o své geometrii, že se musely ručně opisovat CHS hodnoty
z nálepky na disku do BIOSu, neboť Conner měl v EPROM všech typů disků
tytéž CHS hodnoty, které fatálně neseděly, takže ne že by třeba jen část
kapacity nebyla dostupná, ale naopak u menších disků tvrdil, že jsou větší,
což je výrazně horší. Takže já bych nikdy Connera nebral, tohle mne vždy
dokázalo rozčílit...
  S pozdravem Pavel Troller