Kompenzace kapacity koaxu

Zdeněk lada zdenek023ster@gmail.com
Čtvrtek Prosinec 18 17:39:28 CET 2008

Jinak mě napadá ještě jedna možnost - vám se mění kapacita kabelu. Ale pokud
chcete měřit odpor, tedy reálnou složku impedance, pak použijte odpovídající
měření napětí(vy jej tedy máte zpětnovazebně udržováno jako konstantní),
proudu a posléze použijte synchronní detekci a integrační A/D převodník. Pak
by kapacita kabelu a její změna neměla až zas tak hrát roli. Vliv by mohlo
mít že konduktance kapacity bude mnohem vyšší než vodivost odporu. Pak tedy
měřte při nižším kmitočtu, tedy například 100Hz.

Zdeněk