RE: OT Re: Protest nebo spam?

k.novo k.novo@seznam.cz
Úterý Prosinec 16 23:42:57 CET 2008


On je jiz prvotni vypocet blbost, ale stejne tak by byla blbost pro podobne ucely pouzivat motor z auta, pro podobne ucely se pouzivaji pomalubezne stacionarni motory, takovy stroj dokaze bezet roky a celkem bez vetsi udrzby, jeden takovy provozujeme na chate a co jsme na svete tak spokojene blafe jen se do toho leje nafta a chladici voda.

Spalne teplo nafty je 42MJ/kg, ucinnost Carnotova cyklu pro bezny spalovaci motor je 25% , nejlepsi turbomotory dosahuji 35% i kdyz pripustime, ze TDI patri mezi nejlepsi tak vychazi cena na kWh 2.6Kc a to pocitam, ze do nej budu lit LTO s cenou 18.5Kc/kg a ne naftu za 26Kc/l :-)
Nejvysi ucinnosti lze dosahnout s stacionarni spalovaci turbinou s tepelnými vymeniky, kde lze jit i pres 50% tj. kWh vyjde na 2.37


>Nechci bejt za rejpala, ale znovu zmiňuji životnost motoru.
Teď si tu zkouším dělat jen hrubý orientační výpočet pro ten zmiňovaný 1,9TDI. Při 1500 otáčkách (synchronní 4 polový stroj) ten motor ujede za rok necelýho půl melounu kilometrů. Nevím sice kolik vydrží, ale podle mě je za rok na odpis nebo GO.
To je v ceně?
Pavel Glajc

> pred lety(4-5) jsem se ptal na vystave tedomaku, ti co vyrabeli/vyrabi tu
> jednotku z skodovackym
> benzinem, na kolik vyjde kw a rikali 1,6-1,9kc/kw. to jsem ale topil
> elektrikou za 0,90kc/kw, takze 
> nic moc. dneska v kombinaci s tdi + mech. tepelnym cerpadlem to bude jina.
> ono se to da prelozit
>



Další informace o konferenci Hw-list