baterie LION

Stano stano.hw@gmail.com
Pondělí Prosinec 15 16:21:23 CET 2008

Ked uz je tu tato tema spytam sa tiez
Ako sa podla vas udrziavat LiIon/LiPol baterku s ohladom na maximalnu
moznu zivotnost. Ked sa to tu naposledy spominalo tak padol nazor ze
lepsie nabijat na 4.1V aj za cenu mensej kapacity.
Este by ma ale zaujimalo ako je to s nabijamim, v mnohych zariadeniach
vidim ze akumulator, ked bezi zariadenie z externeho zdroja je trvalo
pripojeny na napajanie teda na 4.1..4.2V a staci zdroj (nabijacku k
notebooku, mobilu, ...) na par sekund odpojit a hned zacne znova nabijat
bateriu.
Otazka znie, ci nieje potom vhodnejsie bateriu nabijat az ked sa vybije
aspon o nejake meratelne %. Alebo je to cele chybna uvaha a tieto kratke
ale pomerne caste nabijacie cykly baterii nevadia.