AVR a dva seriaky

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Pátek Prosinec 12 13:45:24 CET 2008

No, já mám takový osobní dojem, že v této konferenci existuje
asemblerová liga  v čele (o jednom člověku?) s Janem Waclawkem, který
prosazuje asembler jako užitečnou věc na všechno. S tím prvním
souhlasím, ke druhé části mám výhrady. Právě jeho radikalizmus mi vadí,
hraničí to s posedlostí a ignorancí.

Mimochodem, proč zdůrazňujete  *volbu toho spravneho nastroja* pro daný
účel, když jsem se přesne toto před tím snažil zdůraznit já?
Mě se sice nesnažil přesvědčit nikdo (nedal jsem k tomu podnět), ale
tazatele ano. Ne že bylo napsáno, že při přepisu do asm by MOHLA (záleží
na schopnosti programátora, překladače ...) obsluha komunikace probíhat
rychleji, ale bylo mu vyčiněno, a to na více místech a více lidmi,  že v
C je to špatná volba, jedině asm je správně. A čím to bylo podloženo? No
pokud si správně vzpomínám, tak maximálně tím že objekty z gcc 3 a 4
nejsou binárně kompatibilní. To je známá a byla hodně diskutovaná věc
ohledně těchto kompilátorů. A kde je důkaz že překladač ASM překladač
různých verzí je (i když se osobně domnívám že jsou, ale to má váhu
uniklé molekuly vodíku do vesmíru)?

citáty od Jana Waclaveka

"Ledazeby ste ten soft UART chceli robit v C. Ale v tom pripade Vam vrelo doporucujem nerobit ziadny soft UART a drzat sa trivialnych aplikacii."
	- ale ona to je triviálni aplikace.

"To je dobra blbost s tym vobec nieco robit. Este raz opakujem, v C sa o SW UART pokusaju len diletanti. Ak pisete nejaku hracku na vlastne potesenie, no prosim; ale ak to ma byt produkt predavany za peniaze, tak to snad bude lepsie urobit poriadne, nie?"

"Je tam napisane: "v C sa o SW UART pokusaju len diletanti". Za tym si
stojim".

    - tato prohlášení jsou arogantní urážlivé a je obecně neplatné,
zohledňuje jen jeden speciální případ a jednoho člověka. Proboha proč by
to mělo být diletantské? Protože to neumíte napsat a vztahujete to na
všechny? Co například přenositelnost  např v rámci jedné rodiny
procesorů s rozdílnou šířkou regitrů? Nebo je to tak choulostivé že je
to nutno napsat jen a pouze v asm? Kdo to zaplatí? Nepíše to jako
zdůvodnení jednoho případu, ale jak jsem to pochopil jak to má být
pořádně, tak to musí být v asm bezpodmínečně. Proto ta slova o aroganci
a urážce.

P.S.: Pořád mám před očima asm kód pro alfy kteý jsem viděl před sedmi
lety. Nádhera. Proto bych zarputilým asembleristům doporučil programovat
na krásných RISCových procesorech.Tak 32bitových. A potraci na 64bitů.
Nějaké delší programy. Oni krátké snad ani nejdou :-). Já vím že to jde
a že se v tom píše, když to má své opodstatnění.