AVR a dva seriaky

Martin Persich persich@transcon.cz
Čtvrtek Prosinec 11 20:24:27 CET 2008

Osobne nemam moc sw UARTy v oblibe. Jednu dobu jsem pokukoval po nejakem
I2C/SPI UART expanderu od fy. EXAR. Mel jsem i nejake vzorky, pak ale z
realizace seslo. Pokud se nepletu, bylo to v celkem malem pouzdre. Nebylo by
to reseni ?
Martin. persich@transcon.cz

----- Original Message -----
From: "Tomas Chvatal" <tchvatal@ezop.cz>
To: ".hw konfera" <Hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, December 11, 2008 3:42 PM
Subject: AVR a dva seriaky

Zdravim,

potrebuji udelat komunikacni "prekladac" ktery
bude mit na jedne strane RS232/PC a na druhe bus, neco jako RS485
(max.19200), tedy format dat stejny jako rs232.
Z obou stran pujdou ruzne protokoly a AVR to musi "prekladat".
Z te strany 485 bude proudit celkem dost dat (vytizeni skoro 100%).
Vetsina dat se bude muset obalit nejakym frame+crc a poslat na stranu pc.
Na strane k PC pocitam s rychlosti 38400, to je alespon maximum co dostanu
ze software uartu.

Zajimavy sw uart jsem nasel na Avrfreaks a libi se mi na nem, ze pouziva
timer1 jak pro generovani hodin, tak i signalu TX na vyvodu OC1A a prijem RX
na ICP1. Takze alespon castecne vyuziva dostupny hw.
(http://www.avrfreaks.net/index.php?module=Freaks%20Academy&func=viewItem&item_id=521&item_type=project)

Na strane 485 bych nerad pouzil sw uart kvuli presnosti casovani.

Nejradeji bych to udelal s Atmega8, 48, 88 nebo 168, tedy DIL pouzdro s 28
vyvody,
za prve kvuli velikosti (snad se to pak vejde do konektoru canon 25),
za druhe kvuli cene a za treti kvuli dobre dostupnosti.

Atmega s 2x uartem v dil 28 asi neni (nebo je ?) takze neznate jiny figl
jak vyuzit nejake hw avrka
pro vytvoreni rychleho seriaku half duplex ?

Predem diky za kazdou radu.

s přáním hezkého dne
Tomáš Chvátal
EZOP Praha s.r.o.