Renault Megane 1.9cdi

Miroslav ©inko sinkomiro@gmail.com
Čtvrtek Prosinec 11 01:25:49 CET 2008

Skusim nejako sumarne vyjadrit svoje skusenosti, mam opel r.v. astra
99 (model 98)

1. Kontrolka svieti, ked je problem. Aj ked problem nie je, ale je
nejaky ulozeny, svieti. Po 20 nastartovaniach, ked sa problem
neprejavi - nesvieti.

2. Odpojenie accu pomoze na zhasnutie kontrolky pri tych RJ
(riadiacich jednotkach), ktore si chyby neukladaju do EEPROM. Ked sa
jedna o takuto RJ, treba odpojit accu aspon na minutu, lepsie pre
istotu skratnut odpojene vodice.

Z 1. a 2. vyplyva, ze neodstranujete pricinu, ale nasledok a ak sa
pricina prejavila raz a potom zase nie, ona vas casom dobehne.

Bod 2. pomaha aj inac: RJ si zbiera priebezne data. Cim starsi olej,
starsi motor, zasratejsie snimace  atd atd.. prisposobuje si rozne
riadiace konstanty. Tie si (pokial viem, tak vsetky) RJ ukladaju len
do RAM. Po resete ich teda zabudaju a zacinaju z default. Preto sa
odporuca po odpojeni baterie prvy start motora urobit pri studenom
motore, bez plynu a nechat motor bezat 1-2 min bez pridavania. Pocas
tejto doby si RJ nacita kludove hodnoty snimacov.

3. Cidlo kluky. Neviem ako u megana, ale u opla je zasratie cidla a
tym znemoznenie funkcie blbost. Cidlo je indukcne, je to zaliaty
valcek pevne umiestneny oproti zubatemu kolesu na zotrvacniku cca
2-3mm od zubov. Ak sa aj cidlo pokazi - kontrolka svieti trvalo, este
to nie je fatal error. Podobne cidlo je na vackovom hriadeli a RJ sa
inteligentne prepne nan. Skusal som cidlo klukoveho hriadela odpojit:
pri pokuse o nastartovanie sa RJ dlhsie rozhoduje, ci pusti fuel do
motora, ale nakoniec pusti, motor bezi uplne normalne + svieti
kontrolka a pripadna diagnodtika vycita kod chyby cidla.
Nevylucujem, ze mate cidlo "nacate", odpojte ho bez obav a sledujte spravanie.

4. S diagnostikou na konkretny model neporadim. Zalezi na tom, aky
diagnosticky protokol ma Vase auto. Dnesne auta su vacsinou OBDII
kompatibilne. Aj napr. taky ja som si spravil OBDII diagnoistiku -
schemu a SW najdete kde kade, najlepsie zacat asi tu:
http://www.obddiag.net/allpro.html Na moje auto je ale na 2 veci...
moj starsi model este OBDII nema, mne staci jednoduchy prevodnik
K-line + SW na opelika z fora na nete...

miro

Daląí informace o konferenci Hw-list