Re: PIC a vzdálená tlačítka

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Prosinec 10 09:50:44 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 9.12.2008 od Pavel.Kazda@email.cz:

> Mám PIC od Microchipu a chtěl bych k němu připojit několik tlačítek.
> Ta tlačítka jsou však rozmístěna v okruhu 20 metrů. Nezdá se mi
> nejlepší připojit tlačítko 20m kablíkem přímo na pin PICu. Obdobně
> pokud bych měl v okruhu 20 metrů rozmístěny ledky a chtěl je spínat.
> Prostředí je bez rušení, frekvence spínání 1Hz. Jak se tohle řeší.
> Dal bych přednost jednomu IO než hromádce tranzistorů a diod.

Moznosti je nekolik, zalezi na tom, co ti zrovna vyhovuje, jak to muze
byt velike, kolik to ma stat, jaka je cetnost mackani apod. Treba
relatka, oprocleny, a nebo vzdalena elektronika (pokud je hodne
tlacitek na jednom miste) s komunikaci RS-232, RS-485 nebo treba CAN
(moznost vyuzit expandery).

Ja jsem to vyresil suse a dal tam 10 malych jazyckovych relatek:

http://www.clexpert.cz/foto/jukebox2.jpg

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem