[OT] centrala

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Středa Prosinec 10 09:43:47 CET 2008

Zdravim,
  naprosto presne tytez zkusenosti mam s motorem MJ-5 malotraktoru Terra.
Privod byl zacpany, ale jen malo, takze motor povetsinou bezel a chcipat zacal
az pri velke zatezi (orba, jizda do kopce...). Stacilo nechat chvilku
"odpocinout" a zase bezel nejakou dobu, nez se plovakova komora vyprazdnila.
  Jeste bych se chtel zeptat, jak je konstruovan sytic u te centraly, zda je
jednoducheho typu "choke" (tj. pouha privera sani, diky niz si motor vysaje
podstatne vice paliva tryskou karburatoru), nebo zda je preplavovaciho typu
(zvyseni hladiny paliva nucenym ponorenim plovaku) ci s pomocnou tryskou. U
Terry byly oba typy a "choke" taky ten motor dokazal nahodit hned, protoze
trocha paliva tam jeste byla, jen smes uz byla prilis chuda, zatimco ten
preplavovaci vliv nemel, nebot jehla byla uz beztak naplno otevrena, protoze
benzinu bylo malo.
  Pokud by to ale mel byt tento typ problemu, mela by zatizena centrala
chcipnout PODSTATNE DRIVE nez naprazdno, protoze spotreba paliva je v obou
rezimech podstatne odlisna.
  S pozdravem Pavel Troller