Zarovky konci...

Tony Malecky tony@malecky.cz
Úterý Prosinec 9 08:20:26 CET 2008

Já mám halogenky 5x20W v kuchyni nad linkou a v obýváku 2x5x20W. V obýváku
odejde žárovka tak jednou za rok a v kuchyni tak jednou za dva měsíce.. I
když v kuchyni je elektronickej transformátor kterej dělá postupnej náběh
světla a teoreticky by měl být šetrnější tak klasická EI trafa v obýváku
evidentně vedou.. Nemáte náhodou taky různé zdroje?

Tony

From: "Glajc Pavel" <pavel.glajc@del.cz>
Podobný problém mám i já doma. V dětském pokoji i v obýváku máme lustry s
bodovkami kombinovanými normálním halogenem. 2x4x35W. V děcáku odcházejí tak
v průměru 1krát za dva měsíce. V obýváku za dva roky ještě ani jedna. A to
se v obýváku více rozsvěcí a zhasíná. Děti zásadně nezhasínají. Jediné
technické vysvětlení mám, že z děcáku k bytovému rozvaděči to maj halogeny
tak tři metry, kdežto v obýváku tak deset. V děcáku je prostě tvrdší zdroj a
žárovky jsou více namáhány při zapnutí. Už se chystám kuchat termistory z PC
zdrojů. Není to i váš případ?
Pavel Glajc