Zarovky konci...

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Pondělí Prosinec 8 23:18:13 CET 2008

Pletete si tzv. úsporky se zářivkami. Obojí jsou to sice výbojky ale úsporky mají tzv. předřadník který, laicky řečeno zvyšuje četnost blikání, které pak se jeví jako spojité. Je to podobné jako se snímky v kině, tak se také zobrazují jednotlivé snímky rychle za sebou a také se vidíte spojitý obraz a ne jednotlivé snímky. Ona obyčejná žárovka také bliká, jen to není tak poznat, protože wolframové vlákno má v baňce relativně velkou tepelnou setrvačnost, tím myslím že vydrží být chvilku rozžhavené a svítí i když proud prochází nulou. Ale méně.

 ... No a pak jsou tady kvanta. Vždycky je tady nějaké to zatracené kvantum.

P.S. Pro puntíčkáře
To co jsem zde napsal je lež ale pro pochopení principu to snad stačí. Ian Steward, Jack Cohen a Terry Pratchett přišli s nádherným termínem lži-dětem. Nevím jestli je to od nich originál, ale strašně se mi líbí, i když s jeho podstatou hrozně nerad souhlasím.

ced