Zarovky konci...

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Pondělí Prosinec 8 22:29:19 CET 2008

Ja mam take vsude usporky (krome WC a koupelny) a pokud si nekupujete
uplne ty nejlevnjsi tak se mi nezda ze bych na nich tratil proti zarovkam.
Protoze kvalita zarovek co se ted vyrabi je primo strasidelna. Ja mam
prehled, protoze je pravidelne kupuju do tech terarii. Tam funguji v
rezimu 9-11h a 14-22h tedy 10h a dve zapnuti denne. Temer idelani
podminky. Nepamatuji, ze by nejaka vydrzela dela nez 2 mesice!! To je
tedy nejakych 600h provozu. Ty spoty co kupuji stoji kolem 10-40Kc podle
znacky. Zatim se zdaji docela dobre spoty od Novalamp a jsou i celkem levne.

Ta usporka mi zatim vetsinou vydrzi vyrazne vic nez rok - myslim v
lustrech a lampickach. Ve srovnatelnych podminkach v terariu tedy 2x
denne zapnout a 10h vydrzi i tri roky, ale pak vetsinou uz cerna luminofor.

Ted pouzivam usporky Kanlux (takove jako kyticky s tenkyma trubkama) a
ty jsou v permanenci uz take dva roky (popisuju si je na patici fixem).

Na letovani a jemnou praci potrebuji hodne svetla - mam pripravene ty
LED tak uvidm.

Radek Vicek

Jan Waclawek napsal(a):
> [...]
>
> Vy sa uz za tie ziarovky podvedome hanbite, alebo Vam tie usporky naozaj vyhovuju? Mne na tych usporkach nic nepripada samozrejme, teda samozrejme vedome odolavam tomu masirovaniu hlavy co tu nenapadne uz par rokov ide. Ako uz odznelo, ekologicke a snad ani ekonomicke opodstatnenie to nema (rocne vynakladam na ziarovky niekolko stovak, na chlast tak o jedenapol radu viac, a to si nemyslim ze som az taky beznadejny alkoholik), a naviac ten charakter svetla a aj ten nabeh mi vadia. Ja som si ich v priebehu asi 7 rokov vyskusal vsetky mozne velkosti a cenove kategorie, a do domu som uz nekupil ani jedinu. Na niektorych miestach ako v garazi a komore mam klasicke ziaivky - trubice, vacsina ostatnych su tie prtate halogenky G4 ci ako sa znacia, a potom vsehochut vsetkych rozmerov a tvarov. Jedina usporka je v lampe z IKEA co maju chalani v detskej, tam je to z bezpecnostnych dovodov, je to uplne uzavrete v plastovom telese (aj ked ten stvorrocny ju uz uspesne rozobral a tu uspo
rku odborne vymontoval). Funguje to ako nocna lampicka takze je sumafuk ze to svieti nahovno. Moj otec je dlhorocny hladac halierovych uspor, a ked si to vsetko popozeral a spocital, tiez si dal len jednu serioznejsiu osramku na schodiste do lampy, ktora poslednych 20 rokov nesvietila, lebo sa do nej lezie cez lesenie co sa stavia len pri malovani.