Zarovky konci...

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Pondělí Prosinec 8 22:25:20 CET 2008

Uz som chcel napisat aj ja, ze okrem ziariviek (trubic) sa vyhybam usporkam
ako cert svatenej vode.
No bal som sa, ze budem za blbca ako v tej debate o sietovych zasuvkach.
Takto aspon nebudem celkom sam   :-)

                                                Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "Jan Waclawek"

Toto mi doslo az teraz - a tym, ze ste elektrikari, je to vlastne este
desivejsie. Aj pan kolega Buchta nieco podobne pisal: ze v dome ma vsade
SAMOZREJME usporky.

Vy sa uz za tie ziarovky podvedome hanbite, alebo Vam tie usporky naozaj
vyhovuju? Mne na tych usporkach nic nepripada samozrejme, teda samozrejme
vedome odolavam tomu masirovaniu hlavy co tu nenapadne uz par rokov ide. Ako
uz odznelo, ekologicke a snad ani ekonomicke opodstatnenie to nema (rocne
vynakladam na ziarovky niekolko stovak, na chlast tak o jedenapol radu viac,
a to si nemyslim ze som az taky beznadejny alkoholik), a naviac ten
charakter svetla a aj ten nabeh mi vadia. Ja som si ich v priebehu asi 7
rokov vyskusal vsetky mozne velkosti a cenove kategorie, a do domu som uz
nekupil ani jedinu. Na niektorych miestach ako v garazi a komore mam
klasicke ziaivky - trubice, vacsina ostatnych su tie prtate halogenky G4 ci
ako sa znacia, a potom vsehochut vsetkych rozmerov a tvarov. Jedina usporka
je v lampe z IKEA co maju chalani v detskej, tam je to z bezpecnostnych
dovodov, je to uplne uzavrete v plastovom telese (aj ked ten stvorrocny ju
uz uspesne rozobral a tu usporku odborne vymontoval). Funguje to ako nocna
lampicka takze je sumafuk ze to svieti nahovno. Moj otec je dlhorocny hladac
halierovych uspor, a ked si to vsetko popozeral a spocital, tiez si dal len
jednu serioznejsiu osramku na schodiste do lampy, ktora poslednych 20 rokov
nesvietila, lebo sa do nej lezie cez lesenie co sa stavia len pri malovani.

wek