Jak spravne osetrit vstup RS485 prevodniku

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Prosinec 8 08:53:48 CET 2008

>Pouzivam ADuM v SOIC-8 a SO-16W, coz nejsou nijak nepajitelna pouzdra,

To su presne tak isto "nepajitelna" puzdra ako spominany QFP64.

Ak pan kolega Vicek publikuje konstrukciu ktoru si nikto nepostavi, lebo nikto nebude chciet zhanat nedrogeriovy tovar, tak je to trocha kontraproduktivna robota.

>na cene
>nam az tak nezalezi, ale ani ty nejsou nijak spatne.

Co je podla Kefalina "nijak spatne ceny"? Tie ADuM su (podla typu, rychlosti atd.) asi za 50-100 korun v kusovke. Digitalne optocleny su za 10-20. Obycajne su za 2-5. Treba 3 kusy. Mne sa to zda ako dost vyrazny cenovy rozdiel - tie digitalne sa daju lahko rozchodit, tie ADuM IMHO tazsie.

>Co se tyce optoclenu, pouzivame TLP281 od Toshiby, pritahl je kolega ze svoji
>sbirky oblibenych typu, pry maji nejake certifikaty pro spolehlivost v
>prumyslovem, nebo snad i automotive rezimu. To jsem ale sam moc nestudoval.

Znova sa odvolavam na drogeriovu dostupnost, puzdro a kusovu cenu. Pouzivat optocleny v SMD puzdre na amaterske konstrukcie je v dnesnej dobe bohuzial nezmysel.

Seriova vyroba a bastl su dve rozne veci, a inzinier (aj nedostudovany ;-) ) toto pri navrhu musi zobrat do uvahy. Alebo nemusi, ale potom nesmie byt smutny, ak dostane ohlasy typu "pekne, postavil by som si, keby ste tam nedali tie a tie suciastky".

Na 2400-4800 Baud v bode, kde je napajania dostatok (u master modulu) aj prachsproste optocleny bohate postacia, notabene tie digitalne.

wek