ne OT ! Kde mate teplou a kde studenou vodu !

Stanislav Šmejkal smejkal@smejkal.com
Sobota Prosinec 6 13:24:55 CET 2008

Milan Mlynarčík napsal(a):
> To je zase ta povera.
> Za to nemohla zvaracka, ale manik co ju opravoval (menil privodnu snuru).
> Hoci je v norme jasne napisane, ze po rozdeleni nulaka na N a PE sa tieto uz
> NIKDY nesmu spojit, casto to ludia (hlavne "odbornici" na stavbach robia.
> Potom je vysledok ten co popisujete.

Pane Mlynarciku, vase vyvody jsou opet liche. Jestli bylo neco na te svarecce v
poradku, byla to profesionalni gumova privodni snura, ty si tata kupoval ty
nejlepsi, co sehnal, protoze mu odchazely kvuli mechanickemu opotrebeni. Co vim,
tak dal nez ke kontaktum na privodni snuru se nikdo nerypal. Navic je
instalater, ne elektrikar, a toto vyhodnotil jako empirickou zkusenost. U
svarecek, kotlu a motoru zkontrolovat fazi/e...

> Teda keby Vas otec radsej striktne si skontroloval vlastne zariadenia by
> bolo lepsie. (Revizie naradia su predpisane, no kto ich dodrzuje?)
> Ak bude mat zariadenie predpisane parametre (izolacne odpory a druh
> privodnej snury), nic taketo sa nestane. Ked to bolo nove, tak to urcite
> take bolo.

Ja mam pocit, ze prvne ta svarecka vyhodila jistice prvni den po vybaleni, ale
je to davno, mozna se pletu. Ten kotel taky nefunguje ihned po vybaleni :-).

Dokonce si jako laik v oboru elektro musel kvuli "odbornikum" zakoupit cosi na
mereni poradi fazi, protoze mimo jine stale resi problemy s 3F motory. A ono
pripojit cerpadlo ve dvacetimetrove studni obracene se opravdu nevyplati,
protoze ma radove sekundy zivota nez se upece. Elektrikarum je to sumafuk, ti to
opravovat nebudou a jedinou omluvou byva "Hmm, je to obracene."

Uprimne receno, pote co mi mistni "odbornici" zapojili rozvadec tak, ze
prehazeli barvy dratu, protoze to ti od EONu pry blbe zapojili na sloup, nedivte
se lidem, ze si davaji pozor na fazi i v 230V zasuvce. Nemaje opravneni, rozvod
po dome jsem sveril odbornikum a obcas trpce zalituji.

Standa