Krokove motory - spinani, mereni krouticiho momentu

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Pátek Prosinec 5 21:17:14 CET 2008

Problem je skoro ve vsem. ;-) Od slusneho navrhu plosnaku, ktery nevnasi
do snimani a rizeni zadne bludy az potrebu vyresit rizeni rezimu pro
odbuzeni motoru (zmeny fast, slow a mixed decay), dynamicke rizeni proud
  a take neni od veci umet treba morfing mikrokrokovani. Nechci delat
machra, ale cim vic se v tom budete stourat tim vic budete zjistovat, ze
je to vetsi a vetsi pruser udelat to poradne. Navic vinuti se nebudi
klasickou PWMkou nebot je pomala - tak se pouziva tzv. chopper coz je
defakto PWM s pevnym casem vypnuti - zapne se tranzistor a ceka se az
dosahne ve vinuti nastaveny proud - pak se na fixni dobu vypne a tak
kolem dokola.

Co se tyka MCU - myslim, ze velmi brzy zjistite, ze nic z vyse uvedeneho
nebudete stihat na beznych MCU. Momentalne pouzivam 10Mips MCU (40MHz) a
byl jsem schopen udelat krome beznych a nutnych veci jen to morfovani
kroku a nebo dynamicke rizeni proudu (ne oboji najednou) s tim, ze jsem
spadnul s maximalni frekvenci na vstupu na 50kHz - tenhle FW jsem ale
ven nepustil. Standardni prodavany FW konci na 65kHz a to jsem se
opravdu snazil. Ono tech 15us, kdy musite stihnout vsechno co je treba
spocitat a vyhodnotit je sakra malo.

Aby to melo nejaky smysl je treba pouzit MCU tak odhadem 10x rychlejsi a
nebo nejake prog. pole (proto ted posilhavam po tom Spartanovi za 40USD,
ale mam obavu ze to zustane lezet na polici).

Je treba se rozmyslet zda chcete vyvijet driver a plosnaky jeste dlouhou
dobu vrtat rucne a nebo zda driver koupite a budete vrtat hned.

Radek Vicek