Spinani 36 V 40 A

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Středa Prosinec 3 15:32:55 CET 2008

jk> Tomáš Hamouz napsal(a):

> [...]
jk> nechapu..... uz jsem to tu psal.

Protože jsem svoji odpověď odeslal dříve než přišla Vaše :-(

jk> Proc vybijet? Mozna pokud busite FETem
jk> do trafa, menice atd....je treba  rychle vypnout aby se zas mohlo rychle
jk> potom zapnout .
jk> Nebo pokud by byla zatez odporova. Nebo pokud ten motor budete ridit
jk> PWM.  Ale v aplikaci - spinani/rozpinani stejnosmerneho motoru , kterou
jk> autor popsal je dulezite  co nejkratsi dobu spinat. Jestli se rozepne
jk> do  100 ms je uplne jedno, pte setrvacnost toho motoru je takova, ze
jk> dynamoefekt vytvori   ochranu proti ztratovemu vykonu pri rozepnuti.  To
jk> by ten motor musel v okamziku vypnuti do casu mensiho nez 100 ms
jk> okamzite stat a to neni realne... Proste pri rozepnuti nevznika zadny
jk> proudovy naraz jako pri rozbehu, ktery je kritický.

A co když ten motor bude zablokovaný?
Máte pravdu v tom že dynamoefekt zde pomáhá, ale rozhodně bych se při
návrhu na něj nespoléhal.

Tomáš