OT [Energetika] Zajimavy zpusob vyroby el. energie

Galloth lordgalloth@gmail.com
Středa Prosinec 3 12:38:04 CET 2008

Nechci zmnit jako sileny ekolog, ale uprimne receno prijde mi to
docela silene. Proste lide nevi jak neco funguje, ale to nikomu
nebrani v tom, aby rekl ze je v tom ekologicka a cista energie.
Samozrejme ze tam je a ze se od tama urcite da i ziskat, ale pokud
nevim, jak to funguje, muzu cely system znicit jen odebiranim energie
na spatnem miste. Proste problem neni v tom, tu energii vzit, ale vzit
ji na spravnem miste. Na Zemi je urcite dost vody na zavlazovani
pousti u Aralskeho jezera, ale kdyz se vsechna vezme z Amudarji a
Syrdarji, tak Aralske jezero vyschne. A docela snadno to muze takto
byt s cimkoliv jinym. Jestli zacneme neuvazene stavet elekrarny
odcerpavajici energii s prirodniho kolobehu, tak za nejakou dobu od
tud budeme brat vetsinu energie a pak muzou nastat problemy s
absolutne necekanym chovanim celeho toho systemu. Podle mne jde o to
uvedomit si, ze i my s nasimi genialnimy vytvory jsme soucasti
nejakeho ekosystemu  a ze pokud chceme na zemi zit, tak jsem
existencne zavisli na funkci tohoto ekosystemu a tedy bychom meli nase
aktivity prispusobit tak, abychom jej zbytecne neposkozovali. A to
muzeme udelat jen tehdy, pokud mu porozumime a budeme se tim
porozumenim ridit.

Uprimne lituji nase potomky, pokud budou muset zit ve svete, ktery mi
poznamename bezohlednou snahou vydelat za kazdou cenu: A po NAS
POTOPA.

Honza