Reverse recovery naboj a LED

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Středa Prosinec 3 08:14:02 CET 2008

Zalezi jaka je to LED, jake napeti v zavernem smeru atd...
Konkretne treba modre a bile led ( 3,6V) jsou opravdu nachylne na napeti
v zavernem smeru a to by nemelo byt  vetsi nez 5-6 V.
Vychazim z tohodle ne zrovna idealniho datasheetu:

Velikost: 5mm
Barva čočky: Průsvitná
Napětí: 3.0 ~ 3.2 V
Závěrný proud: <= 30 uA
Svítivost: 15000 (Typická) ~ 20000 mcd (Max)
Životnost: 100,000 hodin
Úhel svitu: 25 - 30 °
Absolutní maximum: (Ta = 25°C)
Maximální ztrátový výkon: 80 mw
Maximální vrchol konstantního propustného proudu: 30 mA
Maximální vrchol propustného proudu: 75 mA
Závěrné napětí: 5 ~ 6 V
Teplota při pájení pájkou: 240°C (< 5 sek)
Provozní rozsah teploty: -25°C ~ +85°C
Ochranný rozsah teploty: -30°C ~ +100°C

Neni nic jednodussiho, nez to vyzkouset ( a proud pri zavernem smeru
zmerit)
Dokonce jsem  videl, ze nekde bile, modre LED prodavaji v alobalu, pte
jsou nachylne na statiku.
U ostatnich barev ( cervena, zluta , zelena ) jsem to nevidel a tipuju,
ze zaverne napeti snesou o rad vetsi.....