Priklad navrhu elektronkoveho zesilovace

Jindra Polívka jpolivka@mbox.vol.cz
Středa Prosinec 3 06:29:52 CET 2008

Technicka knihovna. Maji mezi sebou i moznost zapujcky, takze jen date
pozadavek a oni Vam to zajisti.
J. Polivka

Zdravim,

ten antikvariat me napadl, ale rikal sem si ze na tom internetu prece musim
neco takoveho taky najit :-) No az budu mit cestu do mesta tak se do
nejakeho
kouknu, stara literatura byva opravdu dobra.

Neco sem z tech schemat uz pochopil / domyslel / odvodil si atd, naopak
nektere veci mi moc nesedi, obcas mi pripadne ze si neco odporuje, takze
proto hledam nejaky duveryhodny zdroj dalsich informaci.

Jako prvni bych chtel zkusit ten hybrid z knizky "Lamparna", kde je lampa na
vstupu (diferencni zapojeni) a na vystupu FET plus druhy FET jako zdroj I.

Pak bych rad nejaky dvojcinny AB s vystupakem...

BTW: neverim na sametovy zvuk kabelu za 10000$ a podobne audiofilske ulety,
sam pouzivam zasilovac s 2xTDA7294 + 7313 (I2C korekce) a sem spokojen,
ale... S kolegou sme si hrali se jednim lampovym radiem ziskanym za odvoz
(zachranili sme je defakto pred vyhozenim), zkouseli sme z nej koncak (2X
6L31 na kanal). V zapojeni byla jeste trioda jako predzes (original na desce
toho kocaku), cele to bylo ve stavu mirne orezlem, spoje nic moc, takze prve
sme to dali aspon trosku do pouzitelneho stavu. Kolega ma u PC nejaky zes
tesla (typ nevim - ale ma myslim 2x30W + tuner) a od nej original bedny, nic
velkeho. Prepojili sme vystup z PC a repra do lampoveho konce aby se dal
vyzkouset - fungoval - nedal se sice vybudit uplne naplno, ale i tak hral
dost nahlas. Co bylo zajimave, hralo to opravdu mnohem cisteji nez z toho
tranzistoroveho zesilovace - i kdyz to bylo krmeno jen vystupem z PC, kde
sme
pousteli MP3 (ruzne zanry, elektro, kytary, vazna ...) a bedny nebyly nic
moc, hralo to proste cisteji, detailneji, melo to lepsi "prostor", proste
lepe (zkouseli sme samozrejme nekolikrat zasilovace pro porovnani prepojit).
Proto me to zacalo docela zajimat :-)

Kazdopadne za namety diky.