vyber akumulatoru pro solarne napajeny modul

Jindra Polívka jpolivka@mbox.vol.cz
Středa Prosinec 3 06:31:37 CET 2008

Doplnik bych to dobijenim za pomoci vetrniku. Zalezi ale na lokalite a
umisteni.
J. Polivka

----- Original Message -----
From: <nevrklap@volny.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, December 02, 2008 1:52 PM
Subject: vyber akumulatoru pro solarne napajeny modul

Zdravim,
resim ted jeste jednu vec - zarizeni se strednim odberem 12V @45mA ma
byt napajeno akumulatorem a ten dobijen solarnim clankem. Zatim jsem
to navrhl takto: akumulator bezudrzbovy Pb 12V 12Ah (pozadavek 5 dni
v provozu bez slunce). Solarni clanky 30W peak (po prozkoumani online
solarnich elektraren mi to vychazi, ze typicky v prosinci dodaji mene
nez 1/50 uvadeneho spickoveho vykonu)... Co me ale trapi je nabijeni
Pb akumulatoru v zime malym proudem.. Dle informaci na webu klesa ucinost
nabijeni s teplotou a ve vsech datasheetech co jsem nasel se udava teplota
pri nabijeni vetsi nez nula. Stejne je to (opet podle datasheetu) s
clanky NiCd, NiMH, LiIon, LiPol..
Snazil bych se tedy navrhnout alespon nejakou tepelnou izolaci baterie,
ale prijde mi, ze to stejne tu zimu nemuze prezit - bez dalsiho
predimenzovani
toho solarniho clanku..?
Diky za pripadne poznamky ci napady..
P.