Spojite spektrum a obedlnikovy prubeh

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Úterý Prosinec 2 20:06:08 CET 2008

Čistě teoreticky má diskrétní spektrum jen nekonečně dlouhý periodický
signál, ale jelikož všechny známé signály trvají konečnou dobu (už jen
proto že vesmír trvá konečnou dobu), tak má každý signál spektrum
spojité (i když třeba u sinusu na něm jsou velmi výrazné špičky). To je
ale něco jako když se RC článek nabíjí teoreticky nekonečnou dobu, ale
prakticky je přechodový děj po 5-10 tau "dokonán".

Hodně široké spektrum ale může mít multivibrátor pro střídu hodně
odlišnou od 1:1 (třeba pro 1:100 jsou to už jen úzké pulzy, které mají
spektrum teoreticky skoro nekonečné) nebo různé nespojité průběhy
(obecně úzký signál <=> široké spektrum) a naopak.

OH

--
Jabber: Iguaner@jabber.cz
ICQ: 122712466

|       IKORAS - My home-made MP3 player          |
|       http://ikoras.iglu.cz                     |