vyber akumulatoru pro solarne napajeny modul

Ivan Kiss Ivan.Kiss@Novohrad.sk
Úterý Prosinec 2 16:27:18 CET 2008

nvc> Zdravim,
nvc> resim ted jeste jednu vec - zarizeni se strednim odberem 12V @45mA ma
nvc> byt napajeno akumulatorem a ten dobijen solarnim clankem. Zatim jsem
nvc> to navrhl takto: akumulator bezudrzbovy Pb 12V 12Ah (pozadavek 5 dni
nvc> v provozu bez slunce). Solarni clanky 30W peak (po prozkoumani online
nvc> solarnich elektraren mi to vychazi, ze typicky v prosinci dodaji mene
nvc> nez 1/50 uvadeneho spickoveho vykonu)... Co me ale trapi je nabijeni
nvc> Pb akumulatoru v zime malym proudem.. Dle informaci na webu klesa ucinost
nvc> nabijeni s teplotou a ve vsech datasheetech co jsem nasel se udava teplota
nvc> pri nabijeni vetsi nez nula. Stejne je to (opet podle datasheetu) s
nvc> clanky NiCd, NiMH, LiIon, LiPol..
nvc> Snazil bych se tedy navrhnout alespon nejakou tepelnou izolaci baterie,
nvc> ale prijde mi, ze to stejne tu zimu nemuze prezit - bez dalsiho predimenzovani
nvc> toho solarniho clanku..?
nvc> Diky za pripadne poznamky ci napady..

Mozno ako alternativny zdroj veterna energia? Savonius...