Spojite spektrum a obedlnikovy prubeh

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Prosinec 2 14:04:41 CET 2008

> Zdravim,
>   multivibrator dle mne negeneruje spojite spektrum, ale diskretni spektrum
> s mnoha harmonickymi, jdoucimi (teoreticky) az do nekonecna, tj. presne, co
> tvrdi ten "anonym".
>   Spojite spektrum dle mne muze generovat jen >sumovy generator<.
>   S pozdravem Pavel Troller

Zdravim,
  mozna to jeste trosku rozvedu, protoze predtim jsem byl prilis strucny.
  Jak znamo, obdelnikovy signal obsahuje dokonce jen liche harmonicke, tj.
slozky s frekvencemi f, 3*f, 5*f... Dokonce ani sude harmonicke neobsahuje,
to bychom museli pouzit napr. pilu, ta tusim obsahuje vsechny harmonicke.
Tedy, napr. u obdelnikoveho signalu je mezi f a 3f ticho. Proste nic. Zadna
energie, zadna vlna. Proto nemuzeme mluvit o spojitem spektru, jen o
spektru rozlozenem do vysokych frekvenci, avsak veskrze diskretnich.
  Prave spektrum sumoveho signalu (idealne bileho sumu) je dle mne jedinym
skutecne existujicim signalem spojiteho spektra. Samozrejme, moderni digitalni
signaly napr. vysokorychlostnich modemu maji spektrum ve svem pasmu "skoro"
spojite, ale kdybychom se podivali hodne podrobne, myslim, ze by se taky
rozpadlo na tisice spektralnich car tesne vedle sebe.
  S pozdravem Pavel Troller