OT [Energetika] Zajimavy zpusob vyroby el. energie

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Úterý Prosinec 2 09:07:19 CET 2008

Ve Spanelsku se pracuje na ukladani tepla to soli, takze by to melo fungovat po nejakou dobu bez slunce.

Michal Gregor
  ----- Original Message -----
  From: RV
  To: HW-news
  Sent: Tuesday, December 02, 2008 8:51 AM
  Subject: Re: OT [Energetika] Zajimavy zpusob vyroby el. energie

  No dobre, ale z hlediska globalni spotreby nas jedno Spanelsko
  nezachrani. Navic ty elektrarny produkuji energii v kratkem cyklu, a
  protoze neumime elektrinu skladovat (ve Spanelsku neni treba topit),
  hlavni zdroje neumi tak rychle menit svuj vykon a navic se k tomu
  pridavaji nezanedbatelne ztraty na prenos (vyrabite daleko od mista kde
  energii potrebujete) tak to uz zase tak idealne nevypada. Otazkou je
  nejake lokalni vyuziti nebo premena na nejakou jinou energii - treba
  vodik. Jenze to by melo smysl jen tehdy, kdyby se uz na ten vodik jezdilo.
  Dle meho je lepsi najit nejake takove systemy, ktery dokaze vyuzivat
  nizkoenergetickych zdroju, kterych je kolem relativne mnoho.

  Radek Vicek