OT Tak ma ti norski studenti zasa raz vytocili...

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Prosinec 1 22:49:05 CET 2008

Dovolim si odpovedat v jednom maile (omylom som vymazal mail pana kolegu Minarcika):

>Ja s nejnovejsim AVR studiem nemam problem,

Ale ja s nim tiez nemam problem, proste ho nepouzivam... ;-) (inak na ladenie urcitych asemblerovskych rutin podobnych tejto ho obcas pouzivam kvoli simulatoru, a vtedy vzdy som vytoceny do biela, pretoze ten student co si na tom robil tu diplomovku bol fakt @#$%^&, ale to uz nemam chut tu rozoberat - proste ho na normalnu robotu chvalabohu nepotrebujem)
.
>Ta nova syntaxe ASM ma docela blizko k C-cku, resp. da se udelat jednotny
>soubor jako include do ASM a .h pro C, coz se mi libi...
>Ze to neumi r00 mi je fakt uplne fuk.

Ze to ma blizku syntax C je mi uplne fuk. ;-)

>S WinAVR C-ckem jsem taky max. spokojen, AVR se mi libi velmi ;-)

WinAVR nie je prekladac C... Citali ste moje posledne clanky na mcu.cz? :-)

Dakujem, cenim si to.

>mam par pripominek, nevim presne jaky ten Vas staro/novy kompiler pouzivate,

Ten stary bol nejaka verzia z roku 2003. Ten novy su dva, ktore boli k AVRStudiu ktory som si instaloval vlani tusim v novembri (asembler v1 a v2, da sa medzi nimi vybrat klikanim v prislusnom okne)

>ale:
>
>pro generovani listingu je treba to sdelit kompileru prepinacem -l, nebo v
>AVRstudiu nastavit: Project >> Assembler options >> a zaskrtnout Create list
>file

Ja viem. Ako inak by som mohol nadavat na to, ze tie warningy su vsetky nahadzane na zaciatku? :-)
Demencia studenta spociva v tom, ze ak raz maju direktivu .list, a ja ju tam mam (mozete si overit), tak zrejme ten listing chcem, bez ohladu na to ci nejake -l je pridane alebo tickbox je alebo nie je zaskrtnuty... Naco ine by ta direktiva mala akoze sluzit?

>co se tyce r00 versus r0, neodpovim Vam presne, ale co vam brani pouzit v
>celem programu misto r00 r0 ? (staci dat najit/nahradit)

Zvyk. Proste to takto pouzivam poslednych 5 rokov co AVRkujem. Doteraz som s tym nemal problem (kedze som pouzival ten asembler z roku 2003 ktoremu to nevadilo - ja som si to uplne na zaciatku samozrejme vyskusal); a nemam s tym problem ani nadalej, kedze asembler zabudovany do AVRStudia je pre mna odvcera dalsim nedorobkom norskych studentov, ktoreho sa mozem vdaka existencii avra zbavit.

Ale ak chcete aj logicky argument, tak som ho uz rano uviedol: ak by som pouzival zapis r1, r2, r3 (konkretne pre tieto 3 registre) a z nejakych dovodov chcem na viacerych miestach zmenit trebars r1 na r24, tak sa mi zmeni aj trebars r17 na r247. Zaiste mozem potom menit vsetky r247 spat na r17, ale uznajte ze je to za vlasy pritiahnute. Nepochybne takuto zamenu nerobim casto, ale na druhej strane, nie je nahoda, ze to avra podporuje. A u toho avra mam aspon dobry pocit, ze tych zhruba 15-20 autorov, ktori ten asembler pisali nepochybne so skusenostami z vlastnej praxe s AVRkami, sa pod to dielo verejne podpisali; kdezto ti studenti, ktori mozno maju entuziazmus ale skusenosti bohuzial nie, zostavaju anonymni.

No a zaverecny argument je, ze presne to co navrhujete, si mozu urobit vsetci, ktori by si tu rutinu chceli prelozit tym norskym asemblerom. Nehovoriac o tom, ze sa da snad este jednoduchsie urobit to #define. Napisem to potom tam do uvodneho komentara.

wek