jednoduche sifrovani pro AVR

Galloth lordgalloth@gmail.com
Pondělí Prosinec 1 18:46:01 CET 2008

Zdravim,
mohl by jste sve odpovedi trosicku rozvest?
1.12.08, Ales Prochaska <prochaska@alsoft.cz>:
> Nejsem sice expert na sifrovani ale XOR by tedy nestacil ani pro velmi
> nizkou bezpecnost. Duvod:
>
> (klic XOR zprava1) XOR (klic XOR zprava2) = zprava1 XOR zprava2

Proc mi vadi, ze znam XOR dvou zprav. Jak z nej ziskam klic nebo
vlastni hodnotu zpravy?

> A to ani nemluvim o pripadu kdy by se prenasely same nuly. Tim klic
> vypadne sam od sebe.

Jak utozik pozna, ze prave ted se prenaseji same nuly a ze tedy vidi
na lince klic a ne jen vysledek xoru klice s necim?

Honza

> Tady by se hodila nejaka proudova sifra (RC4) nebo XOR po bytech s
> pseudonahodnou posloupnosti generovanou rekurzivnim pouzitim
> rozpytlovaci funkce (MD5, SHA). Vsechno je to k dispozici v C v mnoha
> a mnoha podobach.
>
> Alternativne by bylo mozne pouzit klasickou blokovou sifru v citacovem
> rezimu (sifruje se citac a tim se xoruje) ale to prinasi problemy se
> synchronizaci.
>
> Zuzene blokove sifry v jinych rezimech (ECB, CBC) se pri 32 bitech
> desifruji velmi snadno.

Osobne bych navrhoval mit nekolik klicu a ruzne je stridat. Nevim kam
je zarizeni urceno, ale pri 32 bitovem sifrovani se neda pocitat s
tim, ze klic bude mit nejakou douhou zivotnost. Problemem obecne bude,
pokud utocnik nejakym zpusobem ziska znalost obsahu zpravy.